Yuh.:8: 31>32 ... Gerçeği bileceksiniz ve gerçek sizi özgür kılacak » ...
Â
Tarsus doğumlu yahudi olan Pavlus'un öğretileri ne kadar İsa'nın öğretileriyle uyum sağlamaktadır? Pavlus üzerinde derinlemesine araştırmamız gereken kişi olacaktır. Çünkü Pavlus'un yeni antlaşmada denilen İncil'in on üçünü yazdığı kabul edilir. Rom.:11:1 ...Ben de İbrahim soyundan, Benyamin oymağından bir İsrailliyim. Yahudi ismi Saulos {sow'-los} İngilizce tercümeye Paul, Kitabı Mukaddesdeki tercümelere Saul olarak giren bu karekterin Kitabı Mukaddeste anılmaya başlaması çok ilginç olmuştur.
Elç.:8:1 İstefan'ın öldürülmesini Saul da onaylamıştı. Elç.:8:3 Saul ise inanlılar topluluğunu kırıp geçiriyordu. Ev ev dolaşarak, kadın erkek demeden imanlıları dışarı sürüklüyor, hapse atıyordu.
Saul, yani Pavlus İsevilerin ilk şehidine sebebiyet verenlerdendir. Gördüğünüz gibi inananlar üzerine azrail gibi çöken bu karekter yine burnundan inananlara ölüm soluyarak peşlerine düşmüşken ilginç bir olay olur. Yolda İsa'yla konuştuğunu söyler ve imana geldiğini savunur.
Elç.:9:1>2 Saul ise Rab'bin öğrencilerine karşı hâlâ tehdit ve ölüm soluyordu. Başkâhine gitti, Şam'daki havralara verilmek üzere mektuplar yazmasını istedi. Orada İsa'nın yolunda yürüyen kadın erkek, kimi bulsa tutuklayıp Kudüs'e getirmek niyetindeydi. Elç.:9:1>23 Yol alıp Şam'a yaklaştığı sırada, birdenbire gökten gelen bir ışık çevresini aydınlattı. Elç.:9:1>24 Yere yıkılan Saul, bir sesin kendisine, «Saul, Saul, neden bana zulmediyorsun?» dediğini işitti. Elç.:9:1>25 Saul, «Ey efendim, sen kimsin?» dedi. «Ben, senin zulmettiğin İsa'yım» diye cevap geldi.
Prof. F.F.Bruce, Ä°NCÄ°L NASIL YAZILDI, kitabında bu olayı şöyle yorumlamaktadır. '' Şam’a giderken olaÄŸan üstü bir tecrübenin sonucu Ä°sa’ya iman ettikten sonra Pavlus, daha önceleri yok etmeye çalıştığı inancın en büyük savunucusu oldu.''Â
'' olaÄŸan üstü bir tecrübenin sonucu '' olarak bize sunulan bu olayın kendini isbatı yoktur. Nedenmi: Yine elimizde Kitabı Mukaddes olduÄŸu savunulan bu kitaba göre olay olurken Pavlus yanlız deÄŸildir,Â
-eh artık şahide de vardır, diyeceksiniz.
-Tabi yanında birileri olduğuna göre bunların şahit olması gerekmektedir, fakat şahitlerin durumuna bakalım.
Elç.:9:7 Saul'la birlikte yolculuk eden adamların dilleri tutuldu, oldukları yerde kalakaldılar. Sesi duydularsa da, kimseyi göremediler.
Åžahitler ''Saul'la birlikte yolculuk eden adamlar... Sesi duydularsa da, kimseyi göremediler.''Â
-Şimdi işte bakın, kimseyi göremedilerse bile sesi duydular, diyeceksiniz. Bence acele etmeyin. Yine elimizdeki Kitabı Mukaddesten Elçilerin İşlerine göre:
Elç.:22:6 «Ben öğleye doğru yol alıp Şam'a yaklaşırken, birdenbire gökten parlak bir ışık çevremi aydınlatıverdi. Elç.:22:7 Yere yıkıldım. Bir sesin bana, `Saul, Saul! Neden bana zulmediyorsun?' dediğini işittim. Elç.:22:8 «`Ey efendim, sen kimsin?' diye sordum.
«Ses bana, `Ben senin zulmettiğin Nasıralı İsa'yım' dedi. Elç.:22:9 Beraberimde olanlar ışığı gördülerse de, benimle konuşanın söylediklerini anlamadılar.
olay böyle gelişmiş. Ne hikmetse Elç.:9:7 ...kimseyi göremediler. iken  Elç.:22:9 Beraberimde olanlar ışığı gördüler... Birinde sesi duydular birşey anlamadılar, diğerinde kimseyi görmediler bir diğerinde ise ışığı gördüler.
Elç.:9:9 Üç gün boyunca gözleri görmeyen Saul hiçbir şey yiyip içmedi.
​
işte size Pavlus'un İsa'yı gördüğü ve konuştuğu üzerine olan delili. Ne hikmetse Elç.:9:7 iken Elç.:22:9 Birinde sesi duydular birşey anlamadılar, diğerinde kimseyi görmediler bir diğerinde ise ışığı gördüler. Acaba hangi aklı başında bir mahkemeye şahit olarak çıksanız ve kimseyi görmedim, yok yok ışığı gördüm sesi duymadım, yine yok yok duydumda anlamadım gibi bir ifadeyle şahitliğiniz kabul görebilir. İnsana sormazlarmı kardeşim Pavlus'un yanında olduğunuzu söylemektesiniz, ve bu Pavlus bir ışık görmekte ve bundan dolayı üç gün gözleri kör olmakta, ve yine yanınızda sizlerle olan Pavlus duyduklarını anlamakta siz anlamamaktasınız. Pavlus'un yanında olanlar olarak sizde ışığı gördüğünüz halde gözlerinize birşey olmamış, Pavlus'un yanında olduğunuz halde onun duyduklarını duyamamışsınız, siz gerçekten oradamıydınız?işte size Pavlus'un İsa'yı gördüğü ve konuştuğu üzerine olan delili. Pavlus'u anlamak için kendi karekterini nasıl açıkladığına bakalım
1 Kor.:9:20 Yahudileri kazanmak için Yahudilere Yahudi gibi davrandım. Kendim Kutsal Yasa'nın denetimi altında olmadığım halde, Yasa altında olanları kazanmak için onlara Yasa altındaymışım gibi davrandım. 1 Kor.:9:21 Tanrı'nın Yasasına sahip olmayan biri değilim, Mesih'in Yasası altındayım. Buna karşın, Yasa'ya sahip olmayanları kazanmak için Yasa'ya sahip değilmişim gibi davrandım. 1 Kor.:9:22 Güçsüzleri kazanmak için onlarla güçsüz oldum. Neyapıp yapıp bazılarını kurtarmak için herkesle her şey oldum.
1 Kor.:9:23 Bunların hepsini, Müjde'de payım olsun diye Müjde'nin uğruna yapıyorum.
'' bazılarını kurtarmak için herkesle her ÅŸey oldum. Bunların hepsini, Müjde'de payım olsun diye Müjde'nin uÄŸruna yapıyorum.'' diyen Pavlus, amacı uÄŸruna insanlara karşı olmadığı gibi davrandığını açıkca söyleyebilmektedir. Buradaki amaçının ise '' Müjde'de payım olsun diye Müjde'nin uÄŸruna '' olarak açıklamaktadır. Kitabı Mukaddese giriÅŸini Elç.:9:1>2 Saul ise Rab'bin öğrencilerine karşı hâlâ tehdit ve ölüm soluyordu. böylesi bir karekterle yapan Pavlus, Ä°sa'nın öğrencilerini tek tek avlamaktan yorulmuÅŸ, yoksa toptanmı yok etmeye çalışmaktadır?Â
''Müjde'de payım olsun diye Müjde'nin uÄŸruna'' yapıyorum derken Ä°sa'ya inananlarıda yoketmek için onlarada onlardan biri gibimi davranmaktadır, bunun böyle olmadığınıda bize isbat etmesi gerekmektedir. Sakın Pavlus, Ä°sa'nın bize '' «Sahte peygamberlerden sakının! Kuzu postuna bürünerek gelirler size, ama özde yırtıcı kurtlardır.'' diye bahsetmiÅŸ olduÄŸu sahte peygamberlerden olmasın. Ä°sa'nın sahte peygamberleri nasıl tanıyacağımız üzerine uyarısı olan bu  ''Onları meyvelerinden tanıyacaksınız....'' tesbitini gözümüzün önüne alıp Pavlus'un öğretilerinden çıkan meyveyi görelim.Â
Bir diğer unutmamamız gereken nokta ise,
Mat.:5:17 «Kutsal Yasa'yı ya da peygamberlerin sözlerini geçersiz kılmak için geldiğimi sanmayın. Ben geçersiz kılmaya değil, tamamlamaya geldim. Mat.:5:18 Size doğrusunu söyleyeyim, gök ve yer ortadan kalkmadan, her şey gerçekleşmeden, Kutsal Yasa'dan ufacık bir harf ya da bir nokta bile eksilmeyecek.
diyen İsa'nın Kutsal yasa diye adlandırdığı Musa'ya verilen yasalardan hiçbirşeyin eksilmemesini istemesi ve kendisininde bu yasalara uymadığı ile ilgili herhangi bir suçlamayla karşılaşmadığı, ve bu yasalara nasıl sahip çıkdığı ve uyduğudur. Elimizdeki delillere göre İsa'nın Musa'ya gelen yasalara uyduğu ve yasaları geçersiz kılmadığı ile olan delilden yola çıkıp, İsa'nında Kutsal saydığı '' Kutsal Yasa'dan ufacık bir harf ya da bir nokta bile eksilmeyecek.'' dediği bu yasalara aykırı öğreti yapanı kolaylıkla sahte peygamber ilan edebiliriz. Buyrun Musa'nın şeriatine uymayan uygulamaları inceleyelim.
YASALARLA UYUMSUZLUK '' Herşeyi yiyebilirmiyiz? ''
Genelde müslüman kardeşlerim domuz eti yememe yasağının Hz.Muhammed ile geldiğini sanmaktadırlar, fakat yanlış bir bilgidir. Bu ve buna benzer yasaklar Musa'ya gelen şeriatde vardır. Levililer (Leviticus): 11.Bölüm tamamiyle '' Eti Yenen ve Yenmeyen Hayvanlar '' olarak bizlere anlatılmıştır. Aklınıza gelebilecek hayvanların hangisi yenebilir veya yenmeyebilir, orada açıklanmıştır. Bu yasaklardan biride,
Lev.:11:7 Domuz çatal ve yarık tırnaklıdır, ama geviş getirmez. Sizin için kirli sayılır.
olarak karşımıza çıkmaktadır. Peki günümüzde Kitabı Mukaddes olduğu iddia edilen kitapta İsa domuz eti yemişmidir veya bu yasaya uymadığı için kahinler tarafından suçlanmışmıdır? HAYIR.
Peki İsa'nın bile uymuş olduğu ve geçersiz kılınmaması gereken bu yasa nasıl ortadan kalkmış ve günümüzde İsa'ya inanlar olarak kendini tanıtan topluluklar nasıl domuz eti yemeye başlamışlardır. Bunun cevabıda İsa'nın söylememiş olduğu birşeyi İsa'ya söyleterek veya insanların düşüncesini bulandırarak olmuştur. Nasılmı olmuştur. Şimdi vereceğimiz bu örnek İsa'nın talebeleri bir diğer tanımıyla şakirtlerinide küçük düşürmektedir aslında, kusurumuza bakmasınlar, örnek Kitabı Mukaddes'tendir.
Mar.:7:1 Kudüs'ten gelen Ferisiler ve bazı din bilginleri, İsa'nın çevresinde toplandılar. Mar.:7:2 O'nun öğrencilerinden bazılarının murdar, yani yıkanmamış ellerle yemek yediklerini gördüler. Mar.:7:3 Ferisiler, hatta bütün Yahudiler, atalarının geleneği uyarınca ellerini iyice yıkamadan yemek yemezler. Mar.:7:4 Keza, çarşıdan dönünce, yıkanmadan yemek yemezler. Ayrıca kâse, testi ve bakır kapların yıkanmasıyla ilgili başka birçok geleneğe de uyarlar. Mar.:7:5 Ferisiler ve din bilginleri İsa'ya, «Senin öğrencilerin neden atalarımızın geleneğine uymuyorlar, niçin murdar ellerle yemek yiyorlar?» diye sordular.
Burada dikkatimizi çeken Ferisilerin bunu bir gelenek olarak uyguladıklarını belirtmeleri olmuştur. Fakat bizi asıl şaşırtan ise temiz olmayan, pis bir elle yemek yemenin pekde sağlıklı olmadığıdır. Şaşırdığımız nokta Musa'ya gelen şeriatde temizlik üzerini düzünelerce yasa varken, ellerin pisken yemek yeme diye bir yasanın olmadığıdır. Şayet gözümüzden kaçtıysa lütfen uyarınız. Diğer önemli olan ise İsa'nın bu insanlara verdiği cevaptır.
Mar.:7:6 İsa onlara şöyle cevap verdi: «Yeşaya'nın siz ikiyüzlülerle ilgili peygamberlik sözü ne doğrudur! Yazmış olduğu gibi, `Bu halk, dudaklarıyla beni sayar, ama yürekleri benden uzaktır. Mar.:7:7 Bana boşuna taparlar. Çünkü öğrettikleri, sadece insan kurallarıdır.' Mar.:7:8 Siz Tanrı buyruğunu bir yana bırakmış, insan geleneğine uyuyorsunuz.» Mar.:7:9 İsa onlara ayrıca şunu söyledi: «Kendi geleneğinizi sürdürmek için Tanrı buyruğunu bir kenara itmeyi ne de güzel beceriyorsunuz!  Mar.:7:10 Musa, `Annene babana saygı göster' ve, `Annesine ya da babasına söven mutlaka ölümle cezalandırılsın' diye buyurmuştu.
Mar.:7:11>12 Ama siz, `Eğer bir adam annesine ya da babasına, benden alacağın tüm maddi yardım kurbandır, yani Tanrı'ya adanmıştır derse, artık annesi ya da babası için bir şey yapmasına izin yok' diyorsunuz. Mar.:7:13 Böylece kuşaktan kuşağa aktardığınız geleneklerle Tanrı'nın sözünü geçersiz kılıyorsunuz. Buna benzer daha birçok şey yapıyorsunuz.» Mar.:7:14 İsa, halkı yine yanına çağırıp onlara, «Hepiniz beni dinleyin ve şunu belleyin» dedi. Mar.:7:15>16 «İnsanın dışında olup içine giren hiçbir şey onu kirletemez. İnsanı kirleten, insanın içinden çıkandır.»
Şimdi birçokları bu soruya verilen bu cevabın ne alaka, bu soruya böyle cevapmı olur diye mırıldanmalarını duyar gibiyim. İşin garibi İsa'nın şakirtleride bu cevaptan pek birşey anlamamışlardır, ve bu kalabalık bırakılıp bir eve girilince şakirtler İsa'ya sorar.
Â
Mar.:7:17 İsa kalabalığı bırakıp eve girince, öğrencileri O'na bu benzetmenin anlamını sordular.
Mar.:7:18 O da onlara, «Demek siz de anlamıyorsunuz, öyle mi?» dedi. «Dışarıdan insanın içine giren hiçbir şeyin onu kirletemeyeceğini bilmiyor musunuz? Mar.:7:19 Dıştan giren, insanın yüreğine değil, midesine gider, oradan da ayakyoluna atılır.» ...
Ä°sa'nında anlatıma göre onlara verdiÄŸi cevap budur. Unutmamamız gereken RAB'bin Musa'ya verdiÄŸi ÅŸeriatde Lev.:11:7 Domuz çatal ve yarık tırnaklıdır, ama geviÅŸ getirmez. Sizin için kirli sayılır. diyerek domuz yemenin insanları kirlettiÄŸini belirtmesidir. Ayrıca Ä°sa'nın '' Mat.:5:17 «Kutsal Yasa'yı ya da peygamberlerin sözlerini geçersiz kılmak için geldiÄŸimi sanmayın. Ben geçersiz kılmaya deÄŸil, tamamlamaya geldim.'' diyen Ä°sa'nın herhangi bir yasayı geçersiz kılmayacağını belirtmesinide unutmayalım.Â
Ä°ÅŸin garibi sanki Ä°sa konuÅŸmayı bilmiyormuÅŸ gibi yorumcular, yazarlar hatta Hıristiyan kardeÅŸlerimiz tarafından Ä°sa için,Â
-işte onu dedi fakat aslında şunu demek istiyordu, gibi olan bu yaklaşımlarıdır. Bu Hıristiyan kardeşlerimizin alışamadığım bir yaklaşımı olma özelliğini korumaktadır. Sanki İsa konuşma özürlüdür veya onlar kadar akıllı değildirde söylemek istediklerini açıkca söyleyememektedir.
Musa'ya gelen yasalarda yemek yemeden önce ellerinizi yıkayın gibi bir yasaya denk gelemesekde, ve RAB'bin insanları kirleten, yendiğinde insanların kirleneceği bu hayvanları liste halinde saymasının üstüne, sanki İsa artık bu hayvanları yiyebilirsiniz gibi bir yasa getirdiğini O söylemese, Mark yazarı her kim ise onun tarafından O'nun namına söylenmiştir. Ben bu yasakları kaldırdım diyemeyen İsa'ya yardımcı olurcasına Mar.:7:19 ... İsa bu sözlerle, tüm yiyeceklerin temiz olduğunu bildirmiş oluyordu. diye yapılan bu tesbit, İsa söylemediği halde ona mal edilebilmektedir. Cümlenin kurulmasından da İsa'ya ait olmadığı rahatça gözükmektedir. Kısaca bu kitabın yazarına ait bir yorum ve cümledir.
Bu yasağı kaldırmak bir noktada Ä°sa'nın Mat.:5:18 Size doÄŸrusunu söyleyeyim, gök ve yer ortadan kalkmadan, her ÅŸey gerçekleÅŸmeden, Kutsal Yasa'dan ufacık bir harf ya da bir nokta bile eksilmeyecek.öğretisine ve Mat.:5:17 «Kutsal Yasa'yı ya da peygamberlerin sözlerini geçersiz kılmak için geldiÄŸimi sanmayın... öğretisinede aykırıdır. Åžayet Ä°sa böylesi bir yasağı kaldırmışsa geçersiz kılmaya gelmediÄŸim dediÄŸi bu yasağı geçersiz kılmıştır. Aslında Ä°sa'nın bu yasağı kaldırdığı falan yoktur, dikkatlice baktığımızda, ÅŸayet Ä°sa böylesi bir yasağı kaldırmış olsa bunun için suçlanmış olabileceÄŸini görmemiz gerekir ki böylesi bir suçlama yoktur. Sanırım Ä°sa, Mat.:7:16 Onları meyvelerinden tanıyacaksınız.... derken insanları yasalardan uzaklaÅŸtıranlardan bahsetmiÅŸtir.Â
Böylesi bir yasağı kaldırdım diye bir kelime etmeyen İsa, ayrıca ''Kutsal Yasa'dan ufacık bir harf ya da bir nokta bile eksilmeyecek. '' dedikten sonra RAB'bin yemeyin, yediğinizde kirli sayılırsınız dediği yiyecekleri yemek, ve bizi İsa'nın uyduğu ve bize kurtuluşumuz için sunduğu yasaların ne kadar içinde sayar. Kirli olan yiyeceklere bakıp meselenin nereye geldiğini görmeye çalışalım.
Levililer (Leviticus): Bölüm_ 11Â
Eti Yenen ve Yenmeyen Hayvanlar
01 RAB Musa'yla Harun'a şöyle dedi:
02 "İsrail halkına deyin ki, karada yaşayan hayvanlardan şunların etini yiyebilirsiniz:
03 Çatal ve yarık tırnaklı, geviş getiren hayvanların tümü.
04 Ancak geviş getiren ve çatal tırnaklı olan hayvanlardan etini yememeniz gerekenler şunlardır: Deve geviş getirir, ama çatal tırnaklı değildir. Sizin için kirli sayılır.
05 Kaya porsuğu geviş getirir, ama çatal tırnaklı değildir. Sizin için kirli sayılır.
06 Tavşan geviş getirir, ama çatal tırnaklı değildir. Sizin için kirli sayılır.
07 Domuz çatal ve yarık tırnaklıdır, ama geviş getirmez. Sizin için kirli sayılır.
08 Bu hayvanların etini yemeyecek, leşine dokunmayacaksınız, sizin için kirlidir.
09 "Suda yaşayan hayvanlardan şunların etini yiyebilirsiniz: Denizde, akarsularda yaşayan pullu ve yüzgeçli canlıların etini yiyebilirsiniz.
10 Denizdeki ve akarsulardaki bütün pulsuz ve yüzgeçsiz canlılar - suda küme halinde yaşayanlar ve ötekiler - sizin için iğrenç sayılır.
11 Bunlar sizin için iğrenç sayılacak. Etlerini yemeyecek, leşlerinden tiksineceksiniz.
12 Suda yaşayan bütün pulsuz ve yüzgeçsiz canlılar sizin için iğrenç sayılacak.
13 "Tiksindirici kuşların etini yemeyecek, şunları iğrenç sayacaksınız: Kartal, kuzu kartalı, kara akbaba,
14 çaylak, doğan türleri,
15 bütün karga türleri,
16 baykuş, puhu, martı, atmaca türleri,
17 kukumav, karabatak, büyük baykuş,
18 beyaz baykuş, çöl baykuşu, akbaba,
19 leylek, balıkçıl türleri, ibibik, yarasa.
20 "Dört ayaklı ve kanatlı böceklerin hepsi sizin için iğrençtir.
21 Ama dört ayaklı ve kanatlı olup ayaklarını sıçramak için kullanan bazılarının etini yiyebilirsiniz.
22 Şunları yiyeceksiniz: Bütün çekirge türleri, küçük çekirge, cırcırböceği, ağustosböceği.
23 Öbür dört ayaklı, kanatlı böceklerin hepsi sizin için iğrenç sayılır.
24 "Sizi kirletecek şeyler şunlardır: Aşağıdaki hayvanların leşine dokunan akşama kadar kirli sayılacaktır;
26 Çatal tırnaklı ama tırnağı yarık olmayan ve geviş getirmeyen her hayvan sizin için kirlidir. Bunlara dokunan da kirlenmiş sayılır.
27 Dört ayaklı hayvanlardan pençelerini yere basarak yürüyenler sizin için kirlidir. Bunların leşine dokunanlar akşama kadar kirli sayılacaktır.
28 Bunların leşini taşıyanlar giysilerini yıkayacak ve akşama kadar kirli sayılacaktır. Çünkü bu hayvanlar sizin için kirlidir.
29-30 "Küçük kara hayvanları içinde sizin için kirli sayılanlar şunlardır: Gelincik, fare, bütün kertenkele türleri, bukalemun.
31 Sizin için kirli sayılan küçük kara hayvanları bunlardır. Bunların leşine dokunan akşama kadar kirli sayılacaktır.
32 Bunlardan birinin leşi neyin üzerine düşerse onu da kirletir. İster tahta kap, ister giysi, ister deri, ister çul olsun suya konmalıdır. Akşama kadar kirli sayılacak ve akşam temizlenmiş olacaktır.
33 Bunlardan biri bir toprak kabın içine düşerse, kabın içindekiler kirli sayılacaktır. Toprak kap kırılmalıdır.
34 Toprak kaptaki sulu yiyecek ve her içecek kirli sayılacaktır.
35 Bunlardan birinin leşi neyin üzerine düşerse onu da kirletir. Üzerine düştüğü ister fırın olsun, ister ocak, parçalanmalıdır. Çünkü onlar kirlidir ve sizin için kirli sayılacaktır.
36 Ancak kaynak ya da su sarnıcı temiz sayılacaktır; ama bunların leşine dokunan kirli sayılacaktır.
37 Eğer bu hayvanlardan birinin leşi ekin tohumunun üzerine düşerse, o tohum temiz sayılacaktır.
38 Ama suya konmuş tohumun içine düşerse, tohum sizin için kirlidir.
39 "Eti yenen hayvanlardan biri ölürse, leşine dokunan akşama kadar kirli sayılacaktır.
40 Hayvanın leşinden yiyen giysilerini yıkayacak ve akşama kadar kirli sayılacaktır. Leşi taşıyan da giysilerini yıkayacak ve akşama kadar kirli sayılacaktır.
41 "Bütün küçük kara hayvanları iğrençtir. Yenmeyecektir.
42 İster karnı üzerinde sürünen, ister dört ayaklı ya da çok ayaklı canlılar olsun, bunların hiçbirini yemeyeceksiniz. Çünkü bunlar iğrençtir.
43 Bunların hiçbiriyle kendinizi kirletmeyin, iğrenç duruma sokmayın, kirli duruma düşmeyin.
44 Tanrınız RAB benim. Kendinizi kutsayın ve kutsal olun. Çünkü ben kutsalım. Küçük kara hayvanlarının hiçbiriyle kendinizi kirletmeyin.
45 Tanrınız olmak için sizi Mısır'dan çıkaran RAB benim. Kutsal olun, çünkü ben kutsalım.
46-47 "Kirli olanı temizden, eti yeneni eti yenmeyenden ayırt edebilmeniz için hayvanlar, kuşlar, suda küme halinde yaşayan bütün canlılar ve küçük kara hayvanlarıyla ilgili yasa budur."
ve bu listeye karşılık, ve yas.14:3 «İğrenç sayılan hiçbir şey yemeyeceksiniz. olan, bu liste ve uyarıdan sonra, İsa'nın kutsal saydığı ve uyduğu bu emirlere, İsa'ya inandığını savunanların yaklaşımı ise:
1 Kor.:6-13 Yemek mide için, mide de yemek içindir. Ama Tanrı hem mideyi, hem de yemeği ortadan kaldıracaktır. Beden cinsel ahlaksızlık için değil, Rab içindir. Rab de beden içindir. 1 Kor.:10-25 Kasaplar çarşısında satılan her çeşit eti vicdan sorunu yapmadan, sorgusuz sualsiz yiyin.
Kitabı Mukaddesin Ä°ncil denilen bu bölümde söylenen bu anlamı anlamayanlar için, açıklarsak, artık iÄŸrenç sayılan hiç birÅŸey yoktur. Åžayet mideniz kaldırıyorsa '' Kasaplar çarşısında satılan her çeÅŸit eti '' ki bu çarşılarda satılan et ülkesine göre deÄŸiÅŸmekte, bu etlerin içinde maymun etinden tutunda fare etine kadar bulunabilmekte, iÅŸte siz '' Kutsal Yasa'yı ya da peygamberlerin sözlerini geçersiz kılmak için geldiÄŸimi sanmayın. '' ve '' gök ve yer ortadan kalkmadan, her ÅŸey gerçekleÅŸmeden, Kutsal Yasa'dan ufacık bir harf ya da bir nokta bile eksilmeyecek. '' diyen Ä°sa'nın bu sözlerini ve uyarılarını göz ardı edip RAB'bin Musa'ya verdiÄŸi yasalarda '' İğrenç '' olarak tanımladığı tüm bu etleri '' ...vicdan sorunu yapmadan, sorgusuz sualsiz yiyin.''Â
Tabi bence bunu yaparkende bu yasayı kutsal sayan ve bu yasalara uyan İsa'yıda ne kadar takip ettiğini düşünün. Peki, 1 Korintliler'i kim yazmıştır dersek, karşımıza çıkanın,
1 Kor.:1: 1>3 Tanrı'nın isteğiyle Mesih İsa'nın elçisi olmaya çağrılan ben Pavlus ve kardeşimiz Sostenis'ten, Tanrı'nın Korint'teki topluluğuna selam! Mesih İsa'da kutsal kılınmış ve kutsal olmaya çağrılmış olan sizlere ve hepimizin Rabbi İsa Mesih'in adını her yerde anan herkese, Babamız Tanrı'dan ve Rab İsa Mesih'ten lütuf ve esenlik olsun.
Â
Pavlus olduğunu görmekteyiz. Bir zamanlar,
Elç.:8:3 Saul ise inanlılar topluluğunu kırıp geçiriyordu. Ev ev dolaşarak, kadın erkek demeden imanlıları dışarı sürüklüyor, hapse atıyordu. Elç.:9:1>2 Saul ise Rab'bin öğrencilerine karşı hâlâ tehdit ve ölüm soluyordu.olan Pavlus,1 Kor.:9:22 ...bazılarını kurtarmak için herkesle her şey oldum. diyen, bunada,1 Kor.:9:23 Bunların hepsini, Müjde'de payım olsun diye Müjde'nin uğruna yapıyorum. eklemesini yapan Pavlus, sizce yas.14:3 «İğrenç sayılan hiçbir şey yemeyeceksiniz.olan bu emire ve İsa'nın, Mat.:5:18...gök ve yer ortadan kalkmadan, her şey gerçekleşmeden, Kutsal Yasa'dan ufacık bir harf ya da bir nokta bile eksilmeyecek. olan uyarısına ne kadar uymuştur.
Pavlus'a veya Mark yazarı her kimse, bu yazarlara inanmamız ve yasak olan bu yiyecekleri yemeyle Levililer (Leviticus): 11.Bölüm 'de geçen neler yiyebileceğimiz üzerine olan bu emirlere ne kadar uymaktayız. Bu yasalarla ilgili İsa'nın söylemiş olduğu şu sözleride unutmayalım.
Â
'' Mat.:5:18 ...gök ve yer ortadan kalkmadan, her ÅŸey gerçekleÅŸmeden, Kutsal Yasa'dan ufacık bir harf ya da bir nokta bile eksilmeyecek. ''Â
İsa'nın bile iğrenç sayılan bu yiyeceklerden yemediğini görüp, ondan sonra kendini peygamber ilan etmiş bu kişilerin öğretilerine uyup herşeyi afiyetle yedikten sonra günaha girmeyeceğimizi savunuyorsak, ortaya acaba nasıl kurtuluşa varacağımız üzerine olan soru çıkmaktadır. Fakat nedense Kitabı Mukaddes denilen bu yazmalarda İsa'nın bize göstermiş olduğu kurtuluş yoluda değişime uğramış ortaya bambaşka bir yol çıkmıştır. Musa'nın ve İsa'nın bizlere sunmuş olduğu kurtuluş yolunu ve bugün bize sunulan yolu görmemizle ne kadar yasanın içinde ve Musa ve İsa'nın göstermiş olduğu kurtuluş yolunda olduğumuzu anlayabiliriz.
Â
  Hristiyanlar tarafından itiraz edilemeyecek kaynak Kitabı Mukaddes'ten delillendirip Pavlus kendine göre kimdiri ortaya koyarsak itiraz olamayacağı inancındayım. Bakalım Pavlus bize kendinden nasıl bahsediyor.
Burada ingilizce ''GOSPEL'' kelimesini anlamamızın önemli olduğu inancındayım, şayet google tercümesini kullanırsanız '' GOSPEL'' kelimesinin karşılığının '' MÜJDE '' olarak verildiğini göreceksiniz, ingilizcede ''ler, lar '' ekinin karşılığı ''S'' dir. Şayet google aramaya ''GOSPELS'' yazarsanız buna verdiği anlamın ise '' İNCİLLER'' olduğunu görürsünüz. Kısaca ingilizce gördüğümüz alıntılarda GOSPEL kelimesini İNCİL olarak anlamak hiçde yanlış olmayacaktır. Bu kelime Pavlusun yaptığı öğretilerin nerden olduğunu anlamamız için gereklidir, şimdi örnekler verelim,
Â
Rom 2:16 In the day when God shall judge the secrets of men by Jesus Christ according to my gospel. Rom 2:16 Yaydığım Müjde'ye göre Tanrı'nın, insanları gizlice yaptıkları ÅŸeylerden ötürü Ä°sa Mesih aracılığıyla yargılayacağı gün böyle olacaktır.ÂÂ
Rom 16:25 Now to him that is of power to stablish you according to my gospel, and the preaching of Jesus Christ, according to the revelation of the mystery, which was kept secret since the world began, Rom 16:25 Tanrı, duyurduÄŸum Müjde ve Ä°sa Mesih'le ilgili bildiri uyarınca, sonsuz çaÄŸlardan beri saklı tutulan sırrı açıklayan vahiy uyarınca sizi ruhça pekiÅŸtirecek güçtedir.   2Ti 2:8 Remember that Jesus Christ of the seed of David was raised from the dead according to my gospel: 2Ti 2:8 Yaydığım Müjde'de açıklandığı gibi, Davut'un soyundan olup ölümden dirilmiÅŸ olan Ä°sa Mesih'i anımsa. Â
görüleceği gibi Türkçe çeviriler Pavlusa haksızlık yapıp '' GOSPEL '' kelimesini '' MÜJDE'' olarak çevirmiş, ingilizce alıntılarda göreceğiniz '' according to my gospel '' kelimesi ile burda söylenen '' BENİM İNCİL'İME GÖRE'' dir, neymiş Pavlusun öğretilerini yaptığı kendi İNCİLİ varmış, yukardaki alıntıları bu anlamla anlamak zorundasınız. Şimdi bu Pavlus'un beyin yapısına kendi sözleriyle bakalım,
Â
Â
Rom 7:14 Yasa'nın ruhsal olduÄŸunu biliriz. Bense benliÄŸin denetimindeyim, köle gibi günaha satılmışım.Â
Rom 7:15 Ne yaptığımı anlamıyorum. Çünkü istediÄŸimi yapmıyorum; nefret ettiÄŸim ne ise, onu yapıyorum.Â
Rom 7:16 Ama istemediÄŸimi yaparsam, Yasa'nın iyi olduÄŸunu kabul etmiÅŸ olurum.Â
Rom 7:17 Öyleyse bunu artık ben deÄŸil, içimde yaÅŸayan günah yapıyor.Â
Rom 7:18 İçimde, yani benliÄŸimde iyi bir ÅŸey bulunmadığını biliyorum. İçimde iyiyi yapmaya istek var, ama güç yok.Â
Rom 7:19 İstediÄŸim iyi ÅŸeyi yapmıyorum, istemediÄŸim kötü ÅŸeyi yapıyorum.Â
Rom 7:20 İstemediÄŸimi yapıyorsam, bunu yapan artık ben deÄŸil, içimde yaÅŸayan günahtır.Â
Rom 7:21 Bundan ÅŸu kuralı çıkarıyorum: Ben iyi olanı yapmak isterken, karşımda hep kötülük vardır.Â
Rom 7:23 Ama bedenimin üyelerinde bambaÅŸka bir yasa görüyorum. Bu da aklımın onayladığı yasaya karşı savaşıyor ve beni bedenimin üyelerindeki günah yasasına tutsak ediyor.Â
Rom 7:24 Ne zavallı insanım! Ölüme götüren bu bedenden beni kim kurtaracak?Â
Rom 7:25 Rabbimiz Ä°sa Mesih aracılığıyla Tanrı'ya şükürler olsun! Sonuç olarak ben aklımla Tanrı'nın Yasası'na, ama benliÄŸimle günahın yasasına kulluk ediyorum.Â
Â
Â
Türkçe'ye yapılan tercümelere fazla itiraz edip sorun çıkarmadan Hristiyan kardeşlerimizin kendi yaptıkları tercümeleri kabul edip Pavlus burda ne diyor anlamaya çalışalım, ama Rom: 7:14 de geçen '' but I am carnal, '' ın google tercümesi '' ama ben şehvetliyim'' olduğunuda kenara yazalım. Pavlus Rom 7:14'de '' ama ben şehvetliyim'' '' sold under sin '' günah altında satılmış olduğunu söylüyor. Rom 7:15 Ne yaptığımı anlamıyorum. Çünkü istediğimi yapmıyorum; nefret ettiğim ne ise, onu yapıyorum. Pavlus burada pisikolojik itirafta bulunuyor, istediğini yapamadığını nefret ettiği neyse onu yaptığını ve ne yaptığını anlamadığını itiraf ediyor. Kısaca pisikoloğa gitse gözetim altına alınmasını doğurucak cümleler sarf etmekte, devamında Rom 7:17 Öyleyse bunu artık ben değil, içimde yaşayan günah yapıyor. demekte hani birisi kötülük yaparda ben yapmadım şeytan yaptırdı mazereti olurya işte Pavlus'ta kendinin kontrol altında olduğunu içindeki günahın yaptıklarını yaptırdığını söylemekte. Rom 7:18 İçimde, yani benliğimde iyi bir şey bulunmadığını biliyorum. İçimde iyiyi yapmaya istek var, ama güç yok. görüldüğü gibi içinde iyi birşey bulunmadığını, iyilik yapmaya isteği olduğunu ama gücünün olmadığını bundan dolayı, Rom 7:19 İstediğim iyi şeyi yapmıyorum, istemediğim kötü şeyi yapıyorum. diye içindeki bu kötülüğe teslim olduğunu itirafıyla devam ediyor kısaca yaptığı kötülüklerin kendisinin harcinde olduğunu anlatmaya çalışıyor, ve düştüğü bu pisikolojik durumdan dolayı Rom 7:24 Ne zavallı insanım! Ölüme götüren bu bedenden beni kim kurtaracak? diye soruyor çünkü vardığı sonuç Rom 7:25 .... ama benliğimle günahın yasasına kulluk ediyorum. diye itiraf etmekte,
İşte istediğini yapamadığını kontrol altında olduğunu itiraf eden Pavlus ortaya '' benim İncil'im '' diye bir öğretiyle çıkmış kendine taraftar bulmaya çalışıyor, kendine bulduğu taraftarlara ise bomba niteliğinde şu itirafta bulunuyor,
Â
2Co 12:16 Öyle olsun, ben size yük olmadım. Ama kurnaz biri olduÄŸumdan sizi hileyle elde etmiÅŸim! 2Co 12:16 But be it so, I did not burden you: nevertheless, being crafty, I caught you with guile.  Âburada Pavlus yaptığı öğretilerin gerçek olmadığını insanları hile ve kurnazlıkla elde ettiÄŸini söylemekte, ÅŸayet ortada hile varsa demekki doÄŸru olmayan bir söylemde var demektir. nedir bu söylemler dersek, Pavlus'un öğretilerinde Kitabı Mukaddes'e göre bile Ä°sa'nın ilk insan Adem'in ve Havva'nın günahlarından bahsedip iÅŸte ben bu günahı silmek için KURBAN edilmeye geldim gibi bir öğretisi olmadığı halde ortaya KALITSAL GÃœNAH fikrini atıyor,
Â
Ä°nsanların sonsuz yaÅŸama kavuÅŸması için Ä°sa'ya sorulan soruya Ä°sa ÅŸu cevabı vermiÅŸtir. Matthew 19:16 Adamın biri Ä°sa'ya gelip, «Öğretmenim, sonsuz yaÅŸama kavuÅŸmak için nasıl bir iyilik yapmalıyım?» diye sordu. Matthew 19:17 İsa ona, «İyilik konusunda neden bana soru soruyorsun?» dedi. «İyi olan tek biri var. YaÅŸama kavuÅŸmak istersen, O'nun buyruklarını yerine getir.»ÂMatthew 19:18>19 «Hangi buyrukları?» diye sordu adam.
Ä°sa ÅŸu karşılığı verdi: «Adam öldürme,          zina etme,            hırsızlık yapma,               yalan yere tanıklık etme,                  annene babana saygı göster' ve `komÅŸunu kendin gibi sev.'» Fakat sonsuz yaÅŸama kavuÅŸmaya emin olmak isteyen kiÅŸi Ä°sa'ya ÅŸu soruyuda yöneltir. Matthew 19:20 Genç adam, «Bunların hepsini yerine getirdim» dedi, «daha ne eksiÄŸim var?»  diye sorar Ä°sa'nın buna verdiÄŸi cevap ise, Matthew 19:21 Ä°sa ona,«EÄŸer eksiksiz olmak istersen, git,  varını yoÄŸunu sat, parasını yoksullara ver; böylece göklerde hazinen olur. Sonra gel, beni izle» dedi. Nasıl kurtulacağımızla ilgili izlenmesi gereken yol Ä°sa tarafından bize anlatılan böylesine basit anlayacağımız vaziyette budur, Fakat Pavlus devreye girdiÄŸinde ise insanların nasıl kurtulacağı ile ilgili mantıkta deÄŸiÅŸime uÄŸrar. Pavlus Ä°sa'nın yapmadığı bir öğretiyi insanlara sunar, Pavlusa göre Ä°sa'nın çarmıhta ölmesi günahlarımız karşılığı verilmiÅŸ bir kefarettir ve yanlızca buna inanmamız kurtulmamız için yeterlidir. Rom 5:8 Tanrı ise bizi sevdiÄŸini ÅŸununla kanıtlıyor: Biz daha günahkârken, Mesih bizim için öldü. 1Co 15:3  Aldığım bilgiyi size öncelikle ilettim: Kutsal Yazılar uyarınca Mesih günahlarımıza karşılık öldü, ... Acts 16: 30 ...«Efendiler, kurtulmak için ne yapmam gerek?» diye sordu. Acts 16: 31 Onlar,«Rab Ä°sa'ya iman et, sen de ev halkın da kurtulursunuz» dediler. Act 13:38 Dolayısıyla kardeÅŸler, ÅŸunu bilin ki, günahların bu KiÅŸi aracılığıyla bağışlanacağı size duyurulmuÅŸ bulunuyor. Şöyle ki, iman eden herkes,  Musa'nın Yasası'yla aklanamadığınız her suçtan O'nun aracılığıyla aklanır.Â
ve Pavlus insanların kurtulması üzerine, nasıl bu karara vardığını şöylesi bir açıklamayla sunar, unutmayalım Pavlus'un ortaya attığı bu mantık İsa dahil hiçbir kimse tarafından kurtuluş yolu olarak insanlara sunulmamıştır.
Â
Rom 3:10 Yazılmış olduÄŸu gibi: "DoÄŸru kimse yok, tek kiÅŸi bile yok. Rom 3:11 Anlayan kimse yok, Tanrı'yı arayan yok. Rom 3:12 Hepsi saptı, Tümü yararsız oldu. Ä°yilik eden yok, tek kiÅŸi bile!" Rom 3:23 Çünkü herkes günah iÅŸledi ve Tanrı'nın yüceliÄŸinden yoksun kaldı.Â
Â
ÂneymiÅŸ efendim Rom 3:10 Yazılmış olduÄŸu gibi: "DoÄŸru kimse yok, tek kiÅŸi bile yok. muÅŸ evet tek kiÅŸi bile doÄŸru deÄŸilmiÅŸ ve Rom 3:23 Çünkü herkes günah iÅŸledi ve Tanrı'nın yüceliÄŸinden yoksun kaldı. imiÅŸ ve Pavlus '' KENDÄ° Ä°NCÄ°L'Ä°'' ne göre baÅŸlıyor antlatmaya,
Â
Rom 5:1 Böylece imanla aklandığımıza göre, Rabbimiz Ä°sa Mesih sayesinde Tanrı'yla barışmış oluyoruz. Rom 5:12 Günah bir insan aracılığıyla, ölüm de günah aracılığıyla dünyaya girdi. Böylece ölüm bütün insanlara yayıldı. Çünkü hepsi günah iÅŸledi. Rom 5:14 Oysa ölüm Adem'den Musa'ya dek, gelecek KiÅŸi'nin örneÄŸi olan Adem'in suçuna benzer bir günah iÅŸlememiÅŸ olanlar üzerinde de egemendi. Rom 5:15 Ne var ki, Tanrı'nın armaÄŸanı Adem'in suçu gibi deÄŸildir. Çünkü bir kiÅŸinin suçu yüzünden birçokları öldüyse, Tanrı'nın lütfu ve bir tek adamın, yani Ä°sa Mesih'in lütfuyla verilen bağış birçokları yararına daha da çoÄŸaldı. Rom 5:16 Tanrı'nın bağışı o tek adamın günahının sonucu gibi deÄŸildir. Tek suçtan sonra verilen yargı mahkûmiyet getirdi; oysa birçok suçtan sonra verilen armaÄŸan aklanmayı saÄŸladı. Rom 5:17 Çünkü ölüm bir tek adamın suçu yüzünden o tek adam aracılığıyla egemenlik sürdüyse, Tanrı'nın bol lütfunu ve aklanma bağışını alanların bir tek adam, yani Ä°sa Mesih sayesinde yaÅŸamda egemenlik sürecekleri çok daha kesindir. Rom 5:18 İşte, tek bir suçun bütün insanların mahkûmiyetine yol açtığı gibi, bir doÄŸruluk eylemi de bütün insanlara yaÅŸam veren aklanmayı saÄŸladı. Rom 5:19 Çünkü bir adamın söz dinlemezliÄŸi yüzünden nasıl birçoÄŸu günahkâr kılındıysa, bir adamın söz dinlemesiyle birçoÄŸu da doÄŸru kılınacaktır. Rom 5:20 Kutsal Yasa suç çoÄŸalsın diye araya girdi; ama günahın çoÄŸaldığı yerde Tanrı'nın lütfu daha da çoÄŸaldı.Â
Rom 5:21 Öyle ki, günah nasıl ölüm yoluyla egemenlik sürdüyse, Tanrı'nın lütfu da Rabbimiz Ä°sa Mesih aracılığıyla sonsuz yaÅŸam vermek üzere doÄŸrulukla egemenlik sürsün.Â
Â
ÂNeymiÅŸ efendim, Rom 5:20 Kutsal Yasa suç çoÄŸalsın diye araya girdi;... imiÅŸ, ve Rom 5:12 Günah bir insan aracılığıyla, ... dünyaya girmiÅŸ yani hepimiz doÄŸuÅŸtan GÃœNAHKARIZ,
Â
1Co 15:21 Ölüm bir insan aracılığıyla geldiÄŸine göre, ölümden diriliÅŸ de bir insan aracılığıyla gelir. 1Co 15:22 Herkes nasıl Adem'de ölüyorsa, herkes Mesih'te yaÅŸama kavuÅŸacak.Â
Â
 ve neymiÅŸ efendim herkes nasıl günahkar ve bu günahkarlığından dolayı ölüyorsa ''1Co 15:22 ... herkes Mesih'te yaÅŸama kavuÅŸacak. ''  1Co 15:1 Şimdi, kardeÅŸler, size bildirdiÄŸim, sizin de kabul edip baÄŸlı kaldığınız Müjde'yi anımsatmak istiyorum. 1Co 15:2 Size müjdelediÄŸim söze sımsıkı sarılırsanız, onun aracılığıyla kurtulursunuz. Yoksa boÅŸuna iman etmiÅŸ olursunuz. 1Co 15:3 Aldığım bilgiyi size öncelikle ilettim: Kutsal Yazılar uyarınca Mesih günahlarımıza karşılık öldü, gömüldü ve Kutsal Yazılar uyarınca üçüncü gün ölümden dirildi.   Âçünkü '' Mesih günahlarımıza karşılık öldü,  '' yani doÄŸarken sahip olduÄŸumuz KALITSAL GÃœNAHTAN bizi kurtarmış oldu. '' Kutsal Yazılar uyarınca üçüncü gün ölümden dirildi. ''diye olan sallaması ise ne söylendiÄŸinden haberi olmadığını ortaya koyar, çünkü Kitabı Mukaddes'e göre Ä°sa Çarmıhta Cuma günü öğleden sonra ölmüştür, ÅŸimdi,
Cuma gecesi: bir geceCumartesi sabahı: bir günCumartesi gecesi: ikinci gecePazar sabahı İsa'yı mezarlıkta ziyaret etmeye gidenler tarafından mezarın boş olduğu görülmüştür kısaca hiç itiraz etmeden iki gece ve bir gün nasıl 3 gün 3 gece olabilmektediri herhangi aklı başında birinin sorması gerekmektedir.
Â
Act 13:38 Dolayısıyla kardeÅŸler, ÅŸunu bilin ki, günahların bu KiÅŸi aracılığıyla bağışlanacağı size duyurulmuÅŸ bulunuyor. Şöyle ki, iman eden herkes, Musa'nın Yasası'yla aklanamadığınız her suçtan O'nun aracılığıyla aklanır.Â
 Rom 9:30 Öyleyse ne diyelim? Aklanma peÅŸinde olmayan uluslar aklanmaya, imandan gelen aklanmaya kavuÅŸtular. Rom 9:31 Aklanmak için Yasa'nın ardından giden Ä°srail ise Yasa'yı yerine getiremedi. Rom 9:32 Neden? Çünkü imanla deÄŸil, iyi iÅŸlerle olurmuÅŸ gibi aklanmaya çalıştılar ve "sürçme taşı"nda sürçtüler.  Rom 9:30 What shall we say then? That the Gentiles, which followed not after righteousness, have attained to righteousness, even the righteousness which is of faith.  Âve devamında neymiÅŸ efendim '' Gentiles '' ki israiloÄŸullarından olmayan millet demektir ki iÅŸte bu doÄŸru yolda olmayan yabancılar dahi Ä°sa'nın bizim KALITSAL GÃœNAHIMIZ'ı bağışlatmak için öldüğü inancıyla AKLANMAYA KAVUÅžTULAR, ne güzel dünya deÄŸilmi.
Heb 10:10 Tanrı'nın bu isteÄŸi uyarınca, Ä°sa Mesih'in bedeninin ilk ve son kez sunulmasıyla kutsal kılındık. Heb 10:11 Her kâhin* her gün ayakta durup görevini yapar ve günahları asla ortadan kaldıramayan aynı kurbanları tekrar tekrar sunar. Heb 10:12 Oysa Mesih günahlar için sonsuza dek geçerli tek bir kurban sunduktan sonra Tanrı'nın sağında oturdu.Â
ve geldiğimiz nokta, kahinlerin bile günahları ortadan kaldırmayacak KURBANLARINA ihtiyaç yok çünkü İsa günahlarımıza karşılık KURBAN EDİLMİŞTİR. İşte Pavlus KAFAM YERİNDE DEĞİL, Rom 7:19 İstediğim iyi şeyi yapmıyorum, istemediğim kötü şeyi yapıyorum. derken bu öğretileri yapar,
Â
Gal 1:11 KardeÅŸlerim, yaydığım Müjde'nin insandan kaynaklanmadığını bilmenizi istiyorum. Gal 1:12 Çünkü ben onu insandan almadım, kimseden de öğrenmedim. Bunu bana Ä°sa Mesih vahiy yoluyla açıkladı. Gal 1:15 Ama beni daha annemin rahmindeyken seçip lütfuyla çağıran Tanrı, uluslara müjdelemem için OÄŸlu'nu bana göstermeye razı olunca hemen insanlara danışmadım;Â
Âyukarıda da görüleceÄŸi gibi daha annesinin karnındayken bile bunun için seçilmiÅŸtir, tabi Kitabı Mukaddes'in Elç.:8:1 İstefan'ın öldürülmesini Saul da onaylamıştı. Elç.:8:3 Saul ise inanlılar topluluÄŸunu kırıp geçiriyordu. Ev ev dolaÅŸarak, kadın erkek demeden imanlıları dışarı sürüklüyor, hapse atıyordu. diye olan alıntısını unutmak gerekiyor, ilk dönem Hristiyanlarının kabusu olan Pavlus yiyen yesin iÅŸte ben buyum mesajımda bu diye tarihteki yerini almış ve insanları Kitabı Mukades'e göre bile Ä°sa'nın yapmadığı öğretilerin dışına taşımıştır. Ä°ddiasıda öğrettiÄŸi Ä°NCÄ°L'in herhangi bir insandan alınmadığı onun Ä°sa tarafından kendisine öğretildiÄŸidir, yukarıda Ä°sa ile karşılaÅŸtım şöyle böyle oldu dediÄŸi alıntınında ne kadar geçersiz olduÄŸunu gördük ve bütün mesele YERSEN kardeÅŸim, bunun baÅŸka açıklaması yok ve yiyenlerde yemiÅŸ.
Günümüz Hristiyanlığı Kitabı Mukaddes'e göre bile İsa'nın değil Pavlus'un öğretileriyle oluşmuştur, ne demişti bu garip insan,
Â
2Co 12:16 .... Ama kurnaz biri olduÄŸumdan sizi hileyle elde etmiÅŸim!Â2Co 12:16 But be it so, I did not burden you: nevertheless, being crafty, I caught you with guile.Â
Â
Â
Â
Not: Makalede kullanılan mavi yazılar Kitabı Mukaddes'ten yeşil renkli olanlar ise Kuran-ı Kerim'den alıntılardır.