Din ve Kültür
Sayın ziyaretcimiz son yazacağım makale için kullanabileceğim tarafsız makaleler eklemiş bulunmaktayım. Genel olarak dünyaca meşhur https://en.wikipedia.org bu siteden alıntılar yapmaktayım. Bu oradan paylaşım yaptığım makalelerdeki tüm yazılanları kabul ediyorum demek değildir, fakat şuan resmi kurum olmadığına ve tarafsız bilgi paylaşımı yaptığına inandığım bir kaynak. Paylaştığım makalelerdeki birçok konu Türkçeye çevrilmediği için google ile tercüme yapmaktayım. Bazen komedi çeviriler olsada anlayacak olan konuyu anlar eminim ve şuan bu tercümeleri kontrol edip düzenlemeye vaktim yok, kim bilir belki o kadar ömrüm bile yok.
Bundan dolayı vikipedia başlıklı makalelerin Türkçesinde bir gariplik görürseniz idare ediverin. Saygılar
Hristiyanlık
|
Genel Bilgiler
Bu katagoride tarafsız kaynaklardan yararlanıp Hristiyanlık hakkında sizlere bilgi sunmaya çalıştığımız katagoridir.
Analiz - EleÅŸtiri
Bu katagori başlığı altında yapılan yorumları değişik görüş açılarını ele almaya çalışacağız. Site olarak sizlere sunduğumuz bu bilgiler yetersiz olabilir düşüncesiyle konu hakkında daha fazla makaleyi sizlere sunmayı amaçlamaktayız.
Soru ve Cevaplar
Hristiyanlık hakkında sorulan ve sorulması gereken konuları ele aldığımız bir katagori
Referans Kelimeler
Kitabı Mukaddes'in yazıldığı lisanlar olan ibranice ve Grekçe kelimelerden konumuz hakkında ihtiyaç duyduğumuz kelimeleri depoladığımız bir katagoridir.
Neden Hristiyan oldular?
Evet bazen insanlar Hristiyanlığa ilgi duyup Hristiyanda olabilmekte, onları bu karara iten nedenleri, hikayelerini toparladığımız bir bölümdür.
islam
|
Genel Bilgiler
Mezheb ve Tahrikatlar
İslam mezhepleri, başlangıçta İlk dönemlerde Ali ile Muaviye arasındaki savaş ve İslam toplumundaki bölünme Sünnilik, Şiîlik ve Haricilik şeklinde ilk mezhepsel ayrışmayı beraberinde getirmiştir.
Erken dönemlerde değişik İslam şehirlerinde, bu şehirlerin adıyla anılan fıkıh okulları bulunmaktaydı. Şam (Evzâ'i), Kufe, Basra, Medine okulları bunlardan bazılarıdır. Daha sonra Irak okulu Hanefi, Medine okulu ise Maliki mezhepleri olarak konsolide olmuş, Şafii, Hanbeli, Zahiri ve Ceriri mezhepleri daha sonra ortaya çıkmışlardır.
Daha sonra İnanç etrafında yapılan tartışmalarla inanç (itikad) mezhepleri de ortaya çıkmıştır.
Sünniler günümüzde inanç açısından Maturidilik ve Eşarilik, fıkhi açıdan da Hanefi, Şafii, Maliki ve Hanbelî mezheplerine bağlıdırlar. Bu dört mezhepten ilki olan Hanefi mezhebi itikad olarak Maturidiliğe diğer üç mezhep ise Eşariliğe bağlıdırlar. Bu mezhepler dışında, Sünnilik'te olan icma-i ümmete, kıyasa ve re'ye başvurulmasını kabul etmeyen, her sorunun çözümünü yalnızca Kur'an'da, Sünnette, sahabe ve tabiunun görüş ve uygulamalarında arayan bir grup daha vardır. Bunlar; Selefiyye veya Selefiyyun (geçmişe bağlılar) olarak anılır. Bu düşünceye bağlı olanlar ortaya çıkan yeni sorunlara çözüm bulmakta yetersiz kaldıkları için fazla yandaş kazanamamışlardır. Hanbelî mezhebi, Selefiyye anlayışına en yakın Sünni mezhep olarak tanınır.
Şiîlerin günümüzde bağlı olduğu en büyük fırka ise İmamiyye (Caferiyye) dir. Bunun dışında sayıları az olmakla birlikte Zeydiyye ve İsmailîyye fırkaları da günümüze ulaşmıştır.
Haricilerin ise günümüze ulaşmış olan tek fırkası İbadiyyedir.